|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PROGRAMKERESŐ
|
Erasmus+ 2022 beszámolók
Az utazáson résztvevő kollégák naponta készítenek blogbejegyzéseket, melyekben beszámolnak aktuális élményeikről.
Dr. Bárdos Dóra –Módszertani képzés Prágában Dr. Bárdos Dóra egyhetes, ötnapos, 21 órás angol nyelvű módszertani továbbképzésen vett részt Prágában 2022. július 10-14. között. A kurzus címe „CLIL – Content and LanguageIntegratedLearning” volt. A képző intézmény, az ITC, vagyis International training center, Praha, tanfolyama nagyon hasznosnak bizonyult Dóra számára. A képzés során a 16 fős nemzetközi csoport, amelyet Dórán kívül két lengyel, két szlovák, két francia, négy olasz, négy portugál és egy spanyol tanárkolléga alkotott, a CLIL módszertanát tanulmányozta elméletben és gyakorlatban. A CLIL kétfókuszú oktatási forma, amelyben integrálódik a tartalom, az ismeretanyag (content) és a nyelv (language) tanulása és használata, folyamatos a nyelv- és a tartalomközpontú oktatás fúziója, és alapvető az ismereteket, gyakorlatokat egymásra építő tudáskonstruálás (scaffolding). Mindezt Dóra a tanfolyam vezető oktatója, dr. Petra Vallin irányításával fedezhette fel, aki a prágai Károly Egyetem oktatója, ahol folyamatosan kutat és publikál a CLIL módszertanával kapcsolatban. Szakszerű, mégis élvezetes óráin a CLIL módszertanának és elméletének számos új oldalát lehetett megismerni, a tanfolyam résztvevőit pedig rendkívül gyakorlatorientáltan vezette végig az általános és a középiskola kétnyelvűsítésének és nemzetköziesítésének különféle módozatain. A résztvevők foglalkoztak az olvasási, szövegértési, szövegalkotási készségek fejlesztésének módjaival, a páros, csoportos és kreatív együttműködés új módozataival, s számos innovatív jógyakorlattal. A kurzus második részében Smriti Vasistha, az ITC egyik vezetője, az oktatás és a CLIL digitálislehetőségeiről tartott órákat, így Dóra számos különböző applikációt és webes alkalmazást próbálhatott ki és ismerhetett meg a Chat GPT-től a Goosechase-ig. A programban közös városnézés is szerepelt, az órák pedig a Prágai Műszaki Egyetem rendkívül modern épületében zajlottak, kiváló technikai körülmények között. A tanfolyam végére a nemzetközi csoportban barátságok is kialakultak, így Dóra reméli, hogy ezek a szakmai kapcsolatok a későbbiekben a gimnáziumot is gazdagíthatják majd. A külföldi képzés inspiráló volt Dóra számára, bővíteni tudta módszertani repertoárját, megismert új jógyakorlatokat, digitális és drámapedagógiai eljárásokat. Így reméli, hogy ezek segítségével sikerülhet óráit valóban tanulóközpontúbbá, innovatívabbá, személyre és az új (Z, Alfa-) generációkra szabottabbá formálnia.
Gulyás Zoltán - Bécs, Iskolánk történelem – magyar szakos tanára, igazgatója.
2023. július 23-28. között Bécsben, az ActiLingua nyelviskolában tanult. Az osztrák út számára komoly kihívást jelentett, amelyen főleg önmagát tette próbára és természetesen nyelvtudását is. A német kurzus címe „German of the City” volt, amelyhez a főváros nagyon jó hátteret adott: a délelőtti-koradélutáni nyelvtanulást jól kiegészítették az esti szabadidős és kulturális programok. A tanórák két típusba tartoztak. Napi 4 óra nagyobb, 6 fős csoportokban került megszervezésre, amelyeken valamilyen általánosabb témához kapcsolódva (például az osztrák művészettörténet, politikatörténet köré) szókincsbővítés, majd nyelvtani ismeretek átismétlése és gyakorlása volt a feladat. Nehézséget, de a nyelvtanulás szempontjából könnyebbséget is jelentett, hogy abban az időben egyedüli magyarként vett részt a foglalkozásokon, így minden adott volt az alapos nyelvgyakorláshoz. A két délelőtti témavezető tanára, Philip és Marcus nagy nyugalommal és türelemmel irányította a leginkább 18-20 éves fiatalokból álló csoportot, amelyben 1 francia, 1 ukrán, 1 spanyol és 1 olasz hölgy mellett 1 dél-koreai fiú kapott helyet. A korkülönbség nem számított, hiszen a modern digitális és audiovizuális technikákkal is segített órákon a projektmódszerrel és főleg a csoportmunkával gyorsan meg kellett találniuk a közös hangot.
A nyelviskolai, kötöttebb órákat szabadidős programok egészítették ki, amelyek közül kettőn vett részt: először egy városismereti sétán, amelyen Bécs zenei élete kapcsán számos látnivalót felkereshetett (pl. Staatspark, ScwartzenbergPlatz, csillagok járdája, Staatsoper); majd egy interaktív, csoportmunkával és Kahoot-játékkal színesített előadáson („Vortrag”-on), amelyen Ferenc Józsefről és feleségéről, Erzsébet királynőről volt szó.
Az osztrák tanulmányút elérte a célját: a kiutazó pedagógus biztosabb nyelvtudással, élményekkel és tapasztalatokkal térhetett haza.
|
PROJEKTEK
INFO
Cím: Ceglédi Kossuth Lajos Gimnázium 2700 Cegléd Rákóczi út 46.
Telefon: 06-53/500 525
Email:
OM azonosító: 1001 Matematika 1002 Természettudományok 1004 Német Nyelv 1005 Humán 1006 Digitális kultúra 1008 8 osztályos tagozat Hány nap van hátra?
Téli szünet:
2024.12.21 - 2025.01.05-ig Még nap van hátra Tavaszi szünet: 2025.04.17 - 2025.04.27-ig Még nap van hátra Nyári szünet: 2025.06.21 - 2025.08.31-ig Még nap van hátra SZAVAZÁS
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A lap 0.016 másodperc alatt készült el. |
Copyright 2024 Ceglédinfo, design by © Ceglédinfo | Impresszum | A látogatók száma 2012.07.14-től összesen: 32989739 | Ebben a hónapban: 83154 | Ma: 83154 | jelenleg: 125 | Statisztika | |